Tuesday, December 2, 2008

happy birthday mama

yep arini b'day mama yg ke 27 tahun... ape!! mama nk kek? ooo mentangla dah abih pantang ye... ok la... nanti belikan kek...

ptg tadi kul 4.30 sampe umah dari kg. penat gak badan, sblum tu duk terkejar-kejar ke pejabat pos dan bank, untuk ape? rahasia... ahahaha i hope this will boost up my life to be more anu... ok x bah...

si kecik hazim makin tembam lak nengok... tapi arini dah bape kali muntah... x tau nape... cian die... pening kot, mase balik td, jalan mmg teruk gile, asik melambung je lam kete td....

mase lam perjalan balik td, g singgah kt cendol mawi, hajat nk bungkus cendol je satu, dan aku pasti makcik tu dgr ape yg aku order, ntah makcik tu tersalah dengor ke hape die ckp "mee rebus je dik? cendol x nak?" sambil tangan dah siap berbungkus mee rebus cume x bubuh kuah lagi... haish makcik ni... getus hatiku... aku ni pantang betul nak rejek-rejek, kesian... lalu aku pon jawab "haah makcik bungkus le cendol tu satu" mmg cantek ayat aku itu...

satu lagi insiden kesian  sesampai je kat umah ade plak yg bagi salam... "ai pakcik, baghu 2 hb, dah nak kutip sewa dah?" getus hatiku lagi, ghopenye ade brother jual buku-buku agama, muka dah mcm sylar dah lam cite heroes tu... ehehe kak ema betul... aku pun layan la lebih kurang, aku bli jugak la buku tu satu, dek kerana aku sanjung bro ni sebab bukan sebarang orang boleh buat sale rumah ke rumah ni, dan die pon ckp dah lima tahun wat mcm ni, kene maki seme bagai dah biase dah, ape pon die mempunyai strategi yang licik untuk membuka sebuah kedai buku sendiri pada satu hari nanti, sementara menimba pengalaman ttg jualan buku ni... aik bang 5 tahun dah x cukup pengalamanlagi ke? ini getusan hatiku lagi da... ape pon bro semoga sukses lam hidup... 

errk aku pun licik jugak td" aarr bang nk bukak kedai buku, nak wat loan kontek saya" sambil menghulur bisnes kad... ahahaha licik x? 

ps: cendol mawi kat mane? die kat kuala kubu bahru... area jln rawang ke tg.malim... ahabeh satu gerai di tampal gambo mawi duk makan kat kedai die... mmg world la makcik ni.... 
 

0 comments: