Friday, November 7, 2008

Assalamualaikum Hazim...

Yep… baby baru kami telah menjengah doniawi baru-baru ni 20/10/2008… Muhammad Hazim namenye… berikut adalah kronologi detik-detik kelahiran ajim…

18/10/2008

10 pagi-mase tu baru balik dari pasar pagi kat tmn melawati… syg mengadu ade air kuar… mase ni aku rilek lagi… yela, ikot kiraan doctor lam buku merah tu due bulan 11… haish, tiba-tiba air kuar lagi… syg dah berkaca-kaca dah sebab barang-barang bay seme x packing lagi

Time ni aku dah gelabah dah, ckp kat syg , ok x pe, packing ape yg ade je, yg lain-lain nnti org packing… terus aku tepon hazil suh jage qistina jap…

11.30-sampe spital doctor cek mmg nk keluar dah, kene induce, pakse lahir sebab air dah kuar takut ade infection kat baby… terus masuk wad…

4.00-amek qistina kat umah hazil… ala lalala cian die… nangeh2 tinggal kat sane… siap muntah tu… sampe je umah hazil tgk die meniarap… igtkan tido… pg kat die ropenye buat-buat tido… takut ngan hazil… Nampak je aku terus bangun senyum2… mintak tumpang sembahyang jap, masuk je tandas qistina dah melalak balik… sembahyang kat rumah je lah, cian die…


19/10/2008

5.30 pagi-tepon wan suh datang teman qistina kat spital… sampe kat sane syg ckp kene branak arini jugak… ape lagi terus tepon mak kat kg.

10-mak abah dari seremban sampe, amek qistina bawak kat umah ateh, lambat lagi aku pon balik umah dulu.

2-mak ayah dan seme adek beradek dari tapah sampe, baby x kuar lagi ni…. Update daripada dokor yang setengah masak kemungkinan esok plak… macam anu je dokter ni kan… saje nk caj lebih la tu… ahahaha…

5-mak abah ngan qistina sampe… punye le suke qistina tu main-main kat spital tu… sore die je la lam spital tu… ehehehe kak ema betul…

7-mak ayah balik… x dapat jumpe baby…


20/10/2008

8-sampe kat spital syg ckp baby dah nak kuar dah, terus transfer kat bilik hapentag aku pon x tau,

9.30-transfer ke labour room plak… time ni aku leh masuk… bagi semangat lebih kurang…

9.41-cepup… baby dah kuar 2.2kg… tahniah sayang… insaf kejap mcm nilah mak lahirkan aku… peh…

10.15-azankan baby… kecik je… takot nk dukung… Alhamdulillah dapat gak azan… Assalamualaikum Hazim…



sukenye qistina dapat hadek... hape!!! hazim pon nak adek???!!! ehehehehe kak ema kan....

0 comments: